Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Asistenční služby

I když je „třináctého“, může to nakonec vše dobře dopadnout, protože: „Pár přátel stačí mít, co uměj za to vzít. A nepřestanou hrát, Když nemáš chuť se smát.“

Jela jsem do práce autem, protože večer jsem měla „sraz“ se starší dcerou Káťou. Užívali jsme si společné chvíle v nádherné kavárně. V předvečer svátku sv. Valentýna mi dcera darovala překrásnou červenou růži. Dojalo mě to, mé srdce i duše se tetelili radostí. Tak já MÁMA dostávám květinu od DCERY z lásky. Jsem vděčná máma…

Večer ukrajoval na hodinách další dílky, bylo po osmé, byl čas k odjezdu na Mělník. Nejprve jsem jako správná „Taximáma“ odvezla dceru domů. Rozloučili jsme se a já pokračovala v jízdě za Prahu.

Odbočila jsem do ulice Sazečská a minula po pravé straně tiskárnu Svoboda, kde jsem kdysi pracovala. Na konci ulice jsem zahnula doprava a v rychlosti 30 km za hodinu jsem vlítla do jámy, kterou tam zanechala paní Zima. Ozvala se dutá rána, předek auta se poněkud naklonil a mě bylo jasné, že jsem v lepším případě „píchla kolo“.

Pohotově jsem zabočila doprava mezi dva stojící kamiony, vylezla jsem ven a „ohledala“ místo činu. Levé přední kolo stálo prázdné na ráfku.

„To snad není možný! Co tady v tý tmě budu dělat?“

Nasedla jsem do auta a volala příteli.

„Ahoj Lásko, tak kdy přijedeš?“ ozvalo se zvesela na druhém konci Středočeského kraje…

„No, Miláčku, to nevím, protože jsem píchla kolo. Alespoň to mám stylový, stalo se to mě inžernýrce polygrafie v ulici Tiskařská, když jsem projela ulicí Sazečskou.“

„Hlavně, že neztrácíš humor! Vyměnit kolo, to nezvládáš, to už víme … (smích). Vzadu v kufru je rezerva, tak ji vymontuj a zavolej si asistenční službu od pojišťovny, u které máš smluvené povinné ručení.“

Aha, to je přesně ta situace, o které jsem si myslela, že nenastane, když jsem s kamarádkou domlouvala smluvní podmínky. Uvědomila jsem si, že jsem si tyto služby sjednala na minimální úrovni. V tu chvíli jsem tuto variantu okamžitě zamítla. Trvalo by to věčnost, než by někdo přijel, pokud vůbec. Vzít si „bolta“ a dojet domů za Mělník taky nepřicházelo v úvahu, ráno potřebuji dojet autem na vlak. Nezbývalo než popřemýšlet, kdo z mých přátel bydlí v okolí a požádat o pomoc. Chvíli na mě šly chmury a draly se mi do očí slzy, připadala jsem si jako blonďatá smolařka. Kolo jsem píchla naposledy před X lety v Německu… a o tom jsem už dokonce i psala…

„Lásko, jdu pátrat v kontaktech, ozvu se.“ Vzkázala jsem na ten druhý konec Středočeského kraje.

Napadl mě spolužák Petr, jenže ten bydlí až v Líbeznicích. JIRKA, jasně Pájo, Jirka… ten bydlí přece kousek od Káti! Zkontrolovala jsem, zda mám na něj uložený kontakt, měla jsem, stiskla jsem na mobilu ikonku zeleného telefonu a vyčkávala. Bylo 20:47...

„Lesák, prosím?“ ozvalo se…

„Ahoj Jirko, tady je Pavla z Kokořína od Koně.“

„Jé čáu!“ ozvalo se zvesela.

„Promiň, že Tě ruším v tuto večerní hodinu, ale píchla jsem kolo v ulici Tiskařská, což je kousek od

 Tebe, tak mě napadlo, zda bys mi pomohl to kolo vyměnit, protože já to prostě neumím.

„Jasně, buď v klidu, vím kde to je, jezdím tam tudy za našima na Mělník. Obleču se a jedu, bude mi to trvat tak 8 minut.“

„Ty jsi zlatej, prosím Tě, máš hever? Já se obávám, že ho nemám.“

„Hever beru sebou, neboj.“

„Jo a hledej červenou Fábii, tu Kiu jsem už prodala. Stojím na začátku Tiskařský mezi dvěma kamiony.“

„Aha, tak to je dobrá informace, já bych hledal tu Kiu.“

Ukončili jsme hovor, bylo třeba oznámit radostnou novinu příteli:

„Miláčku, tak už za mnou jede kamarád, co bydlí kousek odsud.“

„No tak prima, čekám tady na Tebe. Až přijedeš, tak přijedeš.“

„Ok, pusu…“

Po chvíli přijel Jirka vyzbrojený perfektním heverem, křížovým klíčem na povolování šroubů na kole, čelovkou a pracovními rukavicemi.

Přivítali jsme se a on si kleknul k tomu „kleknutému“ kolu. Alespoň jsem demontovala plastovou schránu v rezervě vzadu v kufru.

Jirka zručně vyjmul rezervu z kufru a zkontroloval, zda je dostatečně nahuštěná. Vzal sebou i pumpičku… co kdyby… Rezervní pneumatika prošla jeho tlakovým testem. Hurá. Demontoval kolo tím obrovským křížovým klíčem, sundal rezervu, hodil ji do „jámy“ v kufru. Tohle kolo chtělo prostě být v jámě… Nasadil pneumatiku rezervní, utáhl šrouby na kole a mezitím mi vyprávěl historku, jak nedávno vysvobozoval jednu řidičku, která zablokovala ulici kousek od vchodu k nim do domu. Ta paní si koupila auto v bazaru, ujela 10 km a píchla. Tak to byla tedy daleko větší smolařka než já…

Pochopitelně jsme si povyprávěli o tom, jak se mám, co dělám a tak. Bylo to překrásné setkání po více jak roce, co už nepracuji v restauraci, kde jsme se potkávali.

Nakonec jsme se objali a já mu poděkovala slovy: „Díky, ty můj zachránče! Nevím, co bych si bez Tebe počala. Ráda ti přivezu pořádnou porci mého tiramisu.“

„Rádo se stalo, nedělej si starosti.“

Večer jsem mu ještě poslala děkovnou SMS:

„Dobro došli. Ještě jednou díky.“

„Není zač, rádo se stalo. Přeji hezký a klidný večer. Rád jsem Tě viděl?“

„V té tmě??? Jsi ftipnej...“

Vlastně on mě viděl, měl čelovku, já ho pro ten oslňující svit neviděla…

Určitě je to pořád fešák...

Autor: Pavla Simone Jera | sobota 17.2.2024 10:00 | karma článku: 12,93 | přečteno: 367x
  • Další články autora

Pavla Simone Jera

Zateplovací story

Více jak 11 let jsem bydlela na starém statku, na jehož rekonstrukci jsem se aktivně podílela. O tom, jak lze také provádět stavební práce, mě poučili pracovníci firmy, kteří zateplovali dům, ve kterém bydlím nyní.

8.4.2024 v 15:00 | Karma: 16,81 | Přečteno: 516x | Osobní

Pavla Simone Jera

Posuvná vejce

Nehoda není náhoda aneb jak nám zpestřil Velikonoce flek na ubrusu. Objevili jsme nové metody čištění...

7.4.2024 v 21:20 | Karma: 9,09 | Přečteno: 185x | Osobní

Pavla Simone Jera

Věř v sebe sama!

Už vás někdy nějaký učitel znejišťoval? Třásli jste se trémou před zkouškou? Nedejte se! Zvládli to jiní, zvládnete to také!!!

7.4.2024 v 17:00 | Karma: 6,99 | Přečteno: 138x | Společnost

Pavla Simone Jera

Romeo na balkóně a Jůlinka ve špajzce

Zabouchli jste si někdy vchodové dveře? Zapomněli jste si doma klíče? Buďte kreativní!!! Vyplatí se to!

7.4.2024 v 14:00 | Karma: 12,40 | Přečteno: 213x | Osobní

Pavla Simone Jera

Kadeřnice Zpovědnice

Rozjímání o druhotné funkci Opečovávatelky mých polodlouhých vlasů. Aneb co všechno se děje v „kadeřku“ mé kámošky „na vsi“.

6.4.2024 v 19:00 | Karma: 8,72 | Přečteno: 249x | Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

  • Počet článků 17
  • Celková karma 10,16
  • Průměrná čtenost 260x
Jsem milovníkem života. Psaní mi pomáhá tříbit myšlenky a získat nad mnoha situacemi nadhled. "Nadhlížím" nejraději s humorem a pokorou.

Seznam rubrik